آموزش الکترونیک
1398/8/20 دوشنبه
کشت پایلوت موسیر با روش آبیاری تحت فشار در دانشگاه پیام نور مرکز تیران .

.


کشت پایلوت موسیر با  روش آبیاری تحت فشار  برای نخستین بار در شهرستان تیران و کرون در قالب جشنواره حرکت توسط انجمن علمی کشاورزی تمشک آبی دانشگاه پیام نور مرکز  تیران ، تحت نظارت و مشاوره علمی دکتر دهقان زاده عضو هیات علمی گروه کشاورزی این دانشگاه و با سرمایه گذاری صد در صدی  بخش خصوصی عملیاتی شد.
در این طرح که به صورت تفاهم نامه فی مابین  دانشگاه پیام نور تیران ، انجمن علمی کشاورزی تمشک آبی این دانشگاه  و مهندس دادخواه کارشناس کشاورزی از دانشجویان فارغ التحصیل مرکز  به عنوان سرمایه گذار منعقد گردید ،  قسمتی از مزرعه کشاورزی این دانشگاه به مساحت یک هزار متر مربع  در اختیار سرمایه گذار قرار گرفت . کلیه هزینه های کاشت داشت و برداشت از قبیل  لوله گذاری ، تامین بذر ، کود دهی تسطیح ، دفع آفات ، ...  بر عهده سرمایه گذار و تحت نظارت دانشجویان  انجمن علمی گروه کشاورزی  می باشد.
لازم به ذکر است منافع علمی این طرح متعلق به دانشگاه پیام نور تیران و  در قالب جشنواره حرکت ارائه خواهد شد . همچنین 15 درصد منافع مالی آن متعلق به دانشگاه و 85 درصد آن متعلق به سرمایه گذار می باشد .  در صورت موفقیت این طرح ، در سال آینده با سرمایه گذاری دانشگاه و  در مساحت 5 هزار متری در مزرعه کشاورزی مرکز تیران در راستای  درآمدزایی دانشگاه اجرا خواهد شد

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر